Diaľnica na Zemplín? Plne podporujeme OZ a predsedu Petra Báthoryho, ktorý je odhodlaný pre všetko. Neveríte? Čítajte…

“Tu iná možnosť už nie je! Ako som vravel, dotlačili nás na kraj priepasti. Kde nás chcú ešte tlačiť? Revolúcia nastane vtedy, keď je človeku jedno, či zomrie hladom alebo guľkou. Ja som na tom podobne, už nie je kde cúvnuť.” Peter Báthory, OZ Diaľnica na Zemplín

Kto je Peter Báthory? Starosta malej obce Baškovce, v okrese Sobrance. Nie je členom žiadnej politickej strany. Ale je predsedom OZ Diaľnica na Zemplín. Jeho cieľom nikdy nebolo zastupovať konkrétnu politickú stranu, ale spájať ľudí. Aj bežných, aj členov rôznych politických strán, v mene jediného cieľa: Diaľnica na Zemplín.

„Každý Zemplínčan čaká na to, aby vznikol v tomto regióne fungujúci dopravný systém, kvalitná dopravná obslužnosť a prepojenie Košíc na ostatné regióny východného Slovenska. Nemôžeme riskovať, že v regióne Zemplína nebude najbližších 20 rokov postavený ani 1 km diaľnic a rýchlostných ciest. Už sa ďalej nechceme nečinne prizerať ako nám odchádzajú rodinní príslušníci za prácou na západ,” povedal.

Foto: vkport.sk

Do Baškoviec sa prisťahoval z Martina, rok, pred predchádzajúcimi komunálnymi voľbami. A veľmi rýchlo pochopil, že aj keď sa mnohé chce, bez peňazí je ťažké napredovať. Obec Baškovce, kde je starostom na polovičný úväzok hospodári mesačne s necelými 5 tisíc Eurami. Má jednu zamestnankyňu na trvalý pracovný pomer a ako nám prezradil, po posadení sa na starostovskú stoličku ho okrem dlhov, čakalo aj iné prekvapenie. Žiadny internet v obci. V praxi to znamenalo, že pokiaľ chcel riešiť pracovné emaily, musel sadnúť do auta, nájsť v najbližšom meste pripojenie a na parkovisku, s notebookom na kolenách pracovať. Dnes je už táto vec vyriešená. Ale ako mladého, ambiciózneho človeka ho trápia aj iné veci, ktoré sťažujú život nielen občanom Baškoviec, ale všetkým občanom na Zemplíne. 

Peter Báthory si myslí, že jediným, najdôležitejším riešením, ktoré by nás mohlo zachrániť je diaľnica, na ktorú čakáme už viac ako tridsať rokov.  A neprichádza. A preto sa rozhodol prelomiť všetky ľady, spojiť celý východ a dosiahnuť, aby diaľnica viedla aj ďalej, ako do Košíc. A to konkrétne, do Záhoru. Je presvedčený, že spolu s ňou by sa otvorili pracovné príležitosti, príchodom možno nielen investora, ale aj ľahším a rýchlejším presunom do miest, kde je tých pracovných príležitostí viac.

Predseda OZ Diaľnica na Zemplín, plány a to, ako ich chcú zrealizovať a hlavne prečo, začal tlmočiť primátorom a starostom jednotlivých obcí a miest. Dnes sú mnohí z nich, členmi OZ Diaľnica na Zemplín. Iniciatívu OZ v plnej miere podporujú a sú pripravení aj aktívne sa zapojiť s jediným cieľom: Čím skôr diaľnicu vybudovať. Členom je aj primátor mesta Veľké Kapušany, Peter Petrikán, aj starosta obce Horovce Erik Timko, starosta obce Vyšné Nemecké Peter Zuza, riaditeľ kancelárie ZMOS Michal Kaliňák, starostovia obcí z mikroregiónu Koromľa, Milan “Junior” Zimnýkoval, primátor mesta Sobrance Pavol Džurina, ale aj poslanci NR SR naprieč celým politickým spektrom, ale aj predstavitelia cirkví: Vladyka Milan Lach, Jeho Vysokopreosvietenosť Juraj, arcibiskup Michalovsko-košickej pravoslávnej eparchie a mnohí ďalší.

Dnes má OZ Diaľnica cez mesta a obce mandát na zastupovanie pre 300 000 ľudí.  

Peter Báthory chápe, že v mene lepšej budúcnosti je na mieste spájať bežných ľudí, primátorov a starostov, každého, kto má rovnaký cieľ: Diaľnicu na Zemplín a teší ho, že členov zo dňa deň pribúda. Členmi sa môžu stať fyzické osoby, právnické osoby, SZČO – živnostníci, Mestá a Obce. Stačí vyplniť jednoduchú prihlášku, ktorú nájdete kliknutím tu

Pribúdajú aj konatelia veľkých firiem, ktorí pochopili, že strácajú deti, vnúčatá, rodinu, pretože za vidinou lepších podmienok na život, tie odchádzajú študovať a domov sa už nevrátia. Mnohí z nich sa stali partnermi. Medzi nimi sú napríklad B/S/H. Chemkostav, LEKOS- internet a televízia (toto bolo odprezentované aj u nás, ale poslanci neschválili jej zriadenie), Ingema, Motor Car, TV Mistral a ďalší.

Je medzi nimi aj riaditeľ firmy Kerex, Ing. Ján Kerekeš ktorý poskytol nasledovné stanovisko: „Každé mesto alebo nejaká oblasť, a to na Slovensku alebo kdekoľvek v Európe kam prídu investori, zaznamenáva okamžitý rozvoj. A to v podobe prílevu ľudí, hlavne mladej inteligencie, rozvoja v oblasti výstavby škôl, hotelov, kultúry a športu. Toto všetko dáva prácu tisícom ľudí z daného regiónu. Nevyhnutnou podmienkou pre príchod investorov je jeho diaľničné prepojenie na celú Európu, na celé Slovensko. Teda výstavba diaľnice Košice – Michalovce je prvý krok, ktorý sa musí pre región Zemplína urobiť, aby sa zastavil jeho úpadok a zaistil rozvoj do budúcnosti.“

„Diaľnicu začínajú stavať Ukrajinci od Kyjeva po hranicu so Slovenskom. Predpoklad je, že vybudovaná až po Vyšné Nemecké by mala byť v roku 2024 alebo 2025. Zostaneme potom v hanbe,“ povedal pre Aktuality Peter Báthory.

Ciele po rozbehnutí iniciatívy sa začali plniť. V apríli 2021 región Zemplína dostal historicky prvého splnomocnenca pre výstavbu diaľnice. Jeho úlohou, ako informovali HS, bude zastupovanie záujmov regiónu Zemplín v otázke cestnej infraštruktúry. Všetci, ktorí sa zúčastnili slávnostného vyhlásenia, považovali túto udalosť za historický okamih, keďže na ministerstve dopravy do dnešných dní neexistovala podobná úloha splnomocnenca. Stal sa ním Jaroslav Greguš. “Zemplín ako brána do Schengenu má podľa Jaroslava Greguša, poradcu ministra dopravy, obrovský investičný potenciál. Chýba mu však cesta. Greguš varuje pred plánmi na odklon ukrajinskej diaľnice od slovenských hraníc. Maďarská strana totiž finančne podporuje výstavbu juhozápadnej trasy na Ukrajine, ktorá by obišla Užhorod s medzinárodným letiskom,” rozhovor v plnom znení môžete prečítať tu. 

Výstavba diaľnice na Zemplíne je o ďalší krok bližšie k realizácii. Ministerstvo dopravy a výstavby dalo zelenú multimodálnej štúdii v hodnote 750-tisíc eur o napojení diaľnice z košickej metropoly na Ukrajinu.

Dňa 9. mája, riadiaci výbor pre Operačný program Integrovaná doprava schválil projektový zámer na štúdiu realizovateľnosti výstavby diaľnice na úseku D1 Bidovce – štátna hranica s Ukrajinou, informoval portál SME na základe vyhlásenie štátneho tajomníka ministerstva dopravy a výstavby Jaroslava Kmeťa, s tým, že predmetom projektu je vypracovanie multimodálnej štúdie realizovateľnosti potrebnej na zlepšenie aktuálnej dopravnej situácie v Košickom kraji. 

Po tomto rozhodnutí podľa neho už môže Národná diaľničná spoločnosť sfinalizovať súťažné podklady a vyhlásiť verejné obstarávanie na spracovateľa tejto štúdie.

Bez tejto štúdie, ako nám uviedol predseda OZ Peter Báthory, nie je možné začať výstavbu diaľnice. Dnes sa čaká na dôležitý akt, podpis, na základe ktorého sa vyhlási verejné obstarávanie, aby sa vypracovali štúdie podľa noriem EÚ. Predseda OZ Diaľnica na Zemplín začína opäť maratón stretnutí, aby došlo k podpísaniu dôležitého dokumentu, ktorým by sme boli opäť o krok bližšie k diaľnici na Zemplín.

Konkrétne čísla /Zdroj: Fakty)

Výška priemernej mzdy v jednotlivých krajoch

Zdroj: www.dialnicanazemplin.sk

Investície do výstavby od roku 2010: Žltá farba na grafe znázorňuje Zemplín. Ak ju tam nevidíte, nebojte nič, zrak máte v poriadku! Za posledných 10 rokov sa do výstavby diaľnic a rýchlostných ciest investovalo neskutočných 7 661 537 071,- EUR (vrátane PPP projektov R1 a D4/R7). Viete koľko z toho išlo na Zemplín? Áno, máte pravdu, presne 0,00 NIČ! Ako tomu máme rozumieť? Štát nemá peniaze iba pre náš región?

Zdroj: www.dialnicanazemplin.sk

Počet vytvorených pracovných miest z investičnej pomoci od roku 2016: Končí Slovensko pre Bratislavu pri Košiciach? (I.diel) : Za posledných 5 rokov sa z dotácií Ministerstva hospodárstva podarilo vytvoriť 12 587 pracovných miest. Na Zemplíne, a to sa podržte to bolo neuveriteľných 70! Zaujímavá je aj finančná stránka tejto podpory. Išlo o sumu 402 043 007,- EUR z toho, z ktorej pre najmenej rozvinuté regióny Zemplína išlo neskutočných 0,54% čo vychádza na 2 170 000,-EUR.

Zdroj: www.dialnicanazemplin.sk

Zastúpenie obyvateľov Zemplína na Slovensku: Končí Slovensko pre Bratislavu pri Košiciach? (II.diel) Štatút významnej investície, ktorú upravuje zákon č.175/1999 Z.z. pridelili vlády Slovenskej republiky v 31 prípadoch. Píše sa v ňom, že investičné náklady musia byť najmenej 100 000 000,- EUR, alebo sa vytvorí najmenej 300 pracovných miest. Kompetentní samozrejme myslia aj na najmenej rozvinuté regióny. Investorom tu “stačí” investovať iba polovicu, aby vláda rozhodla, že sa stanú významnou investíciou a získali s ňou spojené stimuly. Ako vidíme na mapke, veľmi sa im do toho nechce. Nebude to mať náhodou súvis s infraštruktúrou…?

Zdroj: www.dialnicanazemplin.sk

Myslíte si, že ste už dostatočne zhrození? Tak ešte jeden fakt, na záver

Kým výstavba diaľnice od Košíc do Záhoru by stála 250 miliónov eur, pod úsekom D4, IBA výkup pozemkov stál 217 074 302 eur a pod R7 IBA výkup pozemkov stál 102 745 107 eur.

A preto, pridajte sa k OZ Diaľnica na Zemplín a tým zároveň aj k nám, pretože sme stali členmi OZ Diaľnica na Zemplín…V schránkach čoskoro nájdete aj informačné letáky. 

Foto: vkport.sk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Prejsť na panel nástrojov