“My na východe sme v stave, že denne nám tu prejde 20 000 vozidiel a nie je pripravené absolútne nič!” Peter Báthory pokračuje v boji za Diaľnicu na Zemplín
Občania majú kvôli hustej premávke problém prejsť cez cestu. Dargovom prejde denne takmer 20 000 áut!
V pondelok 6. septembra sa v obci Dargov uskutočnila tlačová konferencia zameraná na nevyhnutnosť výstavby diaľnice na Zemplín. Konferencie sa zúčastnili Peter Báthory (predseda OZ Diaľnica na Zemplín), Miloš Svrček (poslanec NR SR), Milan Potocký (poslanec NR SR) a Ján Kiš (starosta obce Dargov).
OZ Diaľnica na Zemplín iniciovalo v mesiaci august meranie hustoty dopravy v obci Dargov. Meranie sa uskutočnilo počas dvoch po sebe idúcich piatkov, pričom výsledky meraní zverejnil predseda OZ Diaľnica na Zemplín, Peter Báthory na dnešnej tlačovej konferencii: „V priemere prejde obcou Dargov 19 717 áut za jeden deň. Výstavba diaľnice D3 na Kysuce alebo rýchlostnej cesty R2 Mýtna – Lovinobaňa sa začala pri intenzite 11 000 vozidiel denne. My na východe sme v stave, že denne nám tu prejde 20 000 vozidiel a nie je pripravené absolútne nič. Pri sčítaní v roku 2015 Slovenská správa ciest napočítala 6 550 vozidiel, v roku 2018 Košický samosprávny kraj pri sčítaní dopravy narátal 15 000 vozidiel. Momentálne sme na 20 tisícoch. Pokiaľ sa do roku 2030 nezačne s výstavbou, bude tadiaľ jazdiť denne 30 až 35 000 vozidiel.“
OZ Diaľnica na Zemplín funguje od októbra 2020 a jeho cieľom je intenzívnejšie presadzovať výstavbu diaľnice, ktorá povedie do najvýchodnejšieho kúta Slovenska. Založenie občianskeho združenia uvítali aj poslanci, ktorí zastupujú záujmy obyvateľov Zemplína v NR SR. „Pevne verím, že pri týchto číslach, ktoré boli zverejnené, už aj v Bratislave pochopia, čo tieto čísla znamenajú pre nás, Zemplínčanov, a že tu potrebujeme kvalitnú štvorprúdovú diaľnicu,“ Miloš Svrček, poslanec NR SR.
Cesta cez obec Dargov tvorí zároveň aj spojenie medzi Slovenskom a Ukrajinou. Obcou Dargov prechádzajú do Košíc autá zo 7 okresných miest na Zemplíne. Intenzita dopravy je naozaj vysoká a trápi aj obyvateľov obce Dargov. „Naši ľudia sa sťažujú, lebo je problém. Je problém vycúvať alebo vyjsť na hlavnú cestu autami. Niekedy to trvá 10 aj 15 minút. Pritom nehovorím o hluku a prašnosti. Hlavne v letných mesiacoch, keď pustia kamióny z ukrajinskej strany je taký hluk, že sa nedá ani spať,“ Ján Kiš, starosta obce Dargov.
„Som veľmi rád, že na rozdiel od predchádzajúcich vlád, súčasné ministerstvo dopravy už tiež posúdilo, že je dôležité stavať túto diaľnicu a infraštruktúru smerom na východ, preto aj riadiaci orgán operačného programu Integrovaná doprava schválil celkovo 750 000 Eur na štúdiu uskutočniteľnosti,“ Miloš Svrček, poslanec NR SR. V minulosti bola vytvorená štúdia uskutočniteľnosti pre diaľnicu na Zemplín aj prieskum dopadov na životné prostredie. Avšak platnosť spomínanej dokumentácie už vypršala, preto je výstavba diaľnice opäť na začiatku.
Poslanec NR SR Milan Potocký uviedol ako dôležitý dôvod pre výstavbu diaľnice aj vysokú nehodovosť na cestách Košického kraja: „Na cestách košického kraja došlo minulého roku k 1500 dopravným nehodám, pričom 20 z nich bolo s tragickým koncom. Vieme, že tieto nehody sa stali na cestách prvej druhej a tretej triedy. Len 8% dopravných nehôd sa stáva na diaľnici, čo je veľmi malé číslo, takže diaľnica by nám pomohla aj k zníženiu nehodovosti na Zemplíne.“
Pridaj komentár